Ik moet eigenlijk weer beginnen met sporten. Maar dan heb je die drempel. Die drempel wat zo hoog is. Hebben jullie ook van zulke drempels? En wat is het lastig om daar overheen te komen. Maar het zal toch moeten. Wat ik dan eigenlijk altijd doe is mezelf motiveren en doelen stellen. Zo heb ik mezelf een nieuw setje kleding gekocht. Dat is dan al stap 1. Ook liggen mijn sportkleding al klaar op een stoel, ik zie ze elke dag en kan het makkelijk pakken en aantrekken. Maar ik moet eerlijk bekennen, het ligt nog steeds op dezelfde stoel. Dus ik zou iets nieuws moeten verzinnen om te beginnen met sporten. Een doel, een schema!

  • Ik schrijf me in voor een wedstrijd!

Dit deed ik eerder ook. Want dan zal je toch moeten. En het geeft veel voldoening als je je wedstrijd hebt uitgelopen. Dit kan zijn een hardloopwedstrijd. Maar wat mij ook heel leuk lijkt is een triatlon. Ik kan goed zwemmen, dat kost me weinig moeite en vind ik erg leuk om te doen. Hardlopen moet ik vanaf km 0 weer oppakken en weer opbouwen. Maar deze combinatie is leuk! Ik heb een wielrenfiets, maar in wielrennen ben ik totaal niet goed. dit zal ik naast het hardlopen extra hard moeten oefenen. Maar mocht dit niet lukken, zal Brian voor mij kunnen fietsen. Dan ga ik zwemmen en hardlopen en fiets Brian 1/8 triatlon! Goed team toch!

  • Ik maag een schema voor mezelf.

Een schema wat haalbaar is! Wat mezelf motiveert om het steeds een beetje beter te doen. Een schema wat in mijn eigen dagen past.

  • gezond eten

Gezond eten geeft me ook meer motivatie om het sporten vol te houden. Door de samen zit ik lekkerder in mijn vel, ben ik vrolijker en voel ik me mooier. en wat nog leuker is is dat je resultaat ziet. Ik maak altijd een ‘voor’ foto. Want vaak zie je je eigen resultaat niet. Tot je je eigen foto’s naast elkaar legt. Werkt erg motiverend!

succes!